بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کدامند؟

مشاوره رایگان

و ثبت نام دوره های آموزش زبان

 

تماس با مرکز زبان ایرانیان

بهترین کتاب آموزش انگلیسی کودکان کدام کتاب است؟ آموزش زبان انگلیسی کودکان از مهمترین الویت های آموزشی در سنین کودکی است. این آموزش بسیار مهم بوده و نقش بسزایی در ادامه آموزش‌های کودک را ایفا می‌کند. بنابراین باید از بهترین و به‌روزترین روش و کتاب‌ آموزشی برای یادگیری کودکان استفاده کرد. بنابراین بهترین کتاب آموزش انگلیسی برای کودکان کتابی است که، متناسب با شیطنت و سلیقه رنگی کودکان تالیف شده و علاقه کودک را به آموزش زبان انگلیسی بیشتر کند.

اغلب والدین تمایل دارند کودکان آنها زبان انگلیسی را قبل از ورود به مدرسه یاد بگیرند و بتوانند سریع تر به مدارک زبان انگلیسی معتبر دست یابند. علاقه مندی و توانایی های کودکان نیز سبب تحقق این عمل شده است. اما به دلیل حساسیت ویژه دوران کودکی و عدم توانایی آنها در خواندن و نوشتن در سنین قبل از مدرسه، باید از روش ها، تکنیک ها و کتاب های خاص برای آموزش کودکان در این دوران استفاده نمود.

کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان باید به گونه ای طراحی شود که بتواند حروف الفبا و کلمات را در ذهن کودکان تثبیت کند. در کنار آن بزرگترها نیز می توانند برای ایجاد انگیزه و افزایش یادگیری کودکان از کتاب آموزش زبان انگلیسی برای خودشان نیز استفاده کنند.

با ما در مرکز آموزش زبان ایرانیان همراه باشید.

کتاب آموزش انگلیسی کودکان در سنین مختلف

سن کودک مهمترین گزینه در انتخاب یک کتاب آموزشی است چرا که روش های آموزشی با توجه به سن کودکان متفاوت است. به طور مثال اگر کودک در سنین پیش‌دبستان باشد، برای آموزش بهتر او، از تصویرسازی و ویدئوها و آهنگ‌های جذاب، استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، تحقیقات نشان داده‌اند در این سن، کودکان با انجام بازی‌های مختلف، موسیقی، فیلم، انجام مسابقات و … انگیزه و اشتیاق بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی نشان خواهد داد.

بخوانید تا بیشتر بدانید: بهترین سن کودک برای یادگیری زبان انگلیسی
بهترین-کتاب-آموزش-زبان-انگلیسی-برای-کودکان

در مورد کودکانی که در دوران مدرسه هستند، شرایط کمی متفاوت است. آشنایی آنها با الفبا و خواندن و نوشتن می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد. به همین دلیل در انتخاب کتاب آموزش انگلیسی برای کودکان باید به سن، سطح و میزان آگاهی و استعداد آنها نیز توجه شود.

دوره های آموزشگاه زبان ایرانیان: ثبت نام کلاس زبان

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کتاب-انگلیسی-برای-کودکان

کتاب فامیلی اند فرندز بهترین کتاب انگلیسی کودکان

اولین و بهترین کتاب انگلیسی برای کودکان در این رده سنی، کتاب آموزشی Family and Friends است. این کتاب برای کودکان در محدوده سنی 8 تا 12 سال گردآوری شده است. این کتاب توسط انتشارات آکسفورد و در هفت سطح (یک سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) منتشر شده است.

این کتاب، مجموعه ای کامل شامل لغات، گرامرها و آموزش تلفظ است. علاوه بر این، خواندن این کتاب سبب تقویت مهارت‌های شنیداری، نوشتاری، و خواندن و نوشتن کودکان می‌شود.

بخوانید تا بیشتر بدانید: یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد
کتاب-فملی-فرندز-بهترین-کتاب-آموزش-زبان-انگلیسی-کودکان

هر یک از کتاب‌های این مجموعه دارای 15 درس است. درس‌ها به 5 بخش مختلف تقسیم شده‌اند. در انتهای هر درس نیز خلاصه و تمرین قرار داده شده است. در انتهای کتاب نیز به‌منظور تقویت مهارت‌های درک مطلب و خواندن و نوشتن کودکان، ریدینگ های مختلفی آورده شده است.

مزایای استفاده از کتاب فمیلی اند فرندز

چرا فمیلی فرندز؟ یکی از دلایلی که قرارگیری این کتاب در لیست بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان دبستانی، استفاده از صداشناسی منحصربه‌فرد به منظور یادگیری تلفظ کلمات است. بعلاوه، استفاده از تصاویر مناسب و رنگی سبب ایجاد علاقه و انگیزه در دانش آموزانی به‌منظور فراگیری زبان شده است.

نرم‌افزاری نیز باتوجه‌به این کتاب طراحی شده است که مباحث موجود در کتاب را به ترتیب و درس به درس توضیح می‌دهد.

دوره های مرکز زبان ایرانیان: آموزش آنلاین آلمانی کودکان
کتاب-فملی-فرندز-بهترین-کتاب-آموزش-انگلیسی-کودکان

نکته مهم دیگری که در این کتاب به آن توجه شده، طراحی کتاب زبان انگلیسی برای کودکان پیش‌دبستانی است. به دلیل عدم آشنایی کودکان در این سنین با الفبا، کتابی تحت عنوان مقدمه الفبا برای آموزش به کودکان در مقطع پیش‌دبستانی تدوین و عرضه شده است. در حقیقت مقدمه الفبا کتاب آموزش حروف انگلیسی برای کودکان است.

دوره های مرکز زبان ایرانیان: آموزش آنلاین ترکی استانبولی کودکان

سایر ویژگی‌های این کتاب، توجه به اهمیت موضوع صدا و پژواک، استفاده از آزمون‌ها و تمرینات تخصصی و همچنین توجه به مقوله تعیین سطح دانش‌آموزان و کودکان است.

در نتیجه، با قطعیت می‌توان گفت مناسب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان که می‌تواند مورداستفاده معلمان مربیان قرار گیرد، کتاب فامیلی اند فرندز است.

کتاب فونیکس از بهترین کتاب های آموزش انگلیسی کودکان

انتشارات آکسفورد به‌منظور آموزش کودکان در محدوده سنی 5 تا 8 سال، اقدام به انتشار کتاب دیگری تحت عنوان phonics for kids نموده است. تمرکز اصلی در این کتاب، بر روی آموزش صداها، لغات و الفبا است.

این مجموعه کتاب دارای 6 جلد است که هرکدام از آنها دارای 4 بخش مختلف هستند در کتاب فونیکس 1 و 2 تنها به آموزش حروف الفبا به کودکان پرداخته شده است.

فونیکس-از-بهترین-کتاب-انگلیسی-کودکان

در جلد سه و چهار این کتاب سعی شده است با توجه به حروف الفبای آموزش داده شده، کلماتی ساده در قالب جملات کوتاه انگلیسی بیان شود.

در دو جلد آخر نیز، تمرکز بر روی آموزش حروف صدادار و بی‌صدا در زبان انگلیسی است. نوع طراحی و شیوه آموزشی این کتاب سبب شده این منبع به اصلی‌ترین کتاب زبان انگلیسی برای کودکان پیش دبستانی تبدیل شود.

دوره های مرکز زبان ایرانیان: آموزش آنلاین فرانسه کودکان

مزایای کتاب فونیکس

• استفاده از تصاویر جذاب و بسیار زیبای دنیا حیوانات در این کتاب
• ارائه تمرینات و در خود کتاب و عدم نیاز به تهیه کتاب کار
• ارائه داستان‌ها و شعرهای کودکانه در سی‌دی‌های آموزشی

کتاب-انگلیسی-کودکان-در-سنین-مختلف

کتاب بک پک از بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی در دوران کودکی بالاترین تأثیر را در آینده فرد دارد. با‌این‌حال، حساسیت این دوران و شیطنت کودکان، آموزش در این سنین را دشوار می‌کند. کتاب backpack مناسب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله است. این کتاب دارای هفت سطح است.

استفاده از موسیقی‌های جذاب و ویدئوهای بسیار شاد، برخی متدهایی است که برای جلب توجه دانش آموزان در این سنین به کار گرفته شده است. از سوی دیگر، این کتاب کلمه محور است. در نتیجه می‌تواند سبب موفقیت کودکان در آموزش درسی مانند علوم و ریاضی در دوران تحصیل شود.

بک-پک-از-بهترین-کتاب-انگلیسی-کودکان

ویژگی‌های کتاب بک پک

• استفاده از شیوه تعاملات اجتماعی برای آموزش زبان انگلیسی
• طراحی نرم افزار برای آموزش بهتر کودکان
• ارائه دی وی دی‌های آموزشی به همراه کتاب
• پوشش دهی مناسب هر چهار مهارت نوشتاری، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ
• آموزش مناسب گرامر

کتاب lets go از بهترین کتاب های انگلیسی کودکان

در این مرحله از معرفی کتاب آموزش انگلیسی کودکان ، نوبت به کتاب lets go می‌رسد. این کتاب نیز توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است. استفاده از تصاویر مناسب و جذاب در این کتاب سبب شده فرایند آموزش بسیار جالب و لذت‌بخش باشد. تمرکز این کتاب از همان آغاز بر روی مکالمه و توانایی صحبت‌کردن دانش‌آموزان و کودکان است.

دوره های مرکز زبان ایرانیان: آموزش آنلاین آلمانی نوجوانان
بهترین-کتاب-آموزش-زبان-کودکان

دارای هشت سطح مختلف (دو مقدماتی و شش اصلی) است. هر کتاب دارای فایل صوتی، کتاب تمرین، کتاب اصلی و یک نرم‌افزار است. تمام مطالب موجود در کتاب به‌صورت درس به درس در نرم‌افزار تدریس می‌شود.

کتاب بیگ فان از بهترین کتاب های انگلیسی برای کودکان 4 ساله

اگر کودک شما 4 ساله است و تمایل دارید آموزش او را از همین سن آغاز کنید باید بدانید مناسب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله، کتاب big fun است.

در این کتاب از کلمات ساده برای آموزش زبان به کودکان استفاده شده است. دروس ارائه شده در این کتاب دارای سه بخش مختلف (پیش مطالعه، حین و پس از مطالعه) هستند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: آموزش زبان انگلیسی در خانه
کتاب-آموزش-انگلیسی-برای-کودکان-4-ساله

بعلاوه، در این کتاب بخش به‌عنوان نامه به والدین قرار داده شده است. مربیان با استفاده از این قسمت می‌تواند وضعیت کودک را به والدین اطلاع دهند. استفاده از آهنگ‌های تصویری، انواع انیمیشن‌ها و داستان‌های ویدئویی برخی مواردی است که برای آموزش بهتر در این کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب بیگ انگلیش استارتر از بهترین کتاب های انگلیسی برای کودکان دبستانی

دوران دبستان مهم‌ترین دورانی است که کودکان آموزش زبان انگلیسی را آغاز می‌کنند. به همین دلیل اغلب انتشارات نیز تمرکز خود را بر عرضه کتاب‌های مناسب برای این دوران قرار داده‌اند. کتاب big english starter یکی دیگر در مرحله آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی است. دارای هفت سطح مختلف (یک استارتر و شش سطح اصلی) است.

big-english-starter

استفاده از این کتاب آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان در سنین 7 تا 13 سال بسیار مناسب است. در این کتاب لغات به‌صورت تصویری آموزش‌ داده شده اند. از سوی دیگر، در این کتاب از داستان‌های و ویدئوهای جذاب برای آموزش گرامر بهره گرفته شده است.

سایر موارد مهم در بخش کتاب آموزش انگلیسی کودکان

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب کتاب انگلیسی کودکان مدنظر قرار گیرد تعیین سطح آنها است. این تعیین سطح سبب می‌شود دانش‌آموز با توجه به مهارت ذهنی خود از کتاب‌های مناسب استفاده کند. در این نوع کتاب‌ها، ممکن است به دلیل سطح متفاوت کودکان هم سن از آموزش‌ها یا کتاب‌های مختلف استفاده کنند.

به همین دلیل، غالباً مربیان توصیه می‌کنند در گام اول برای انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به سطح آنها توجه شود. زیرا عدم توجه به این امر می‌تواند انگیزه و استعداد کودکان و دانش آموزان را تحلیل ببرد.

• کتاب ESL activities and mini-books for every classroom

این کتاب برای تمام کودکان و دانش آموزان در هر سطح مناسب است. به عبارت ساده کودکانی که آشنایی قبلی با زبان انگلیسی ندارند و همچنین کودکانی که این زبان را بلد هستند به‌راحتی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

ESL-activities-and-mini-books-for-every-classroom

• کتاب ESL Beginner

برای کودکانی که تازه آموزش زبان را آغاز کرده‌اند یا بهتر است بگوییم برای انتخاب کتاب starter کودکان، انتخاب این کتاب اولویت اساسی است. این کتاب دارای بخش لغت و گرامر است و توانایی گرامری کودکان را تقویت می‌کند. بعلاوه، در این کتاب، بخش‌هایی برای والدین قرار داده شده که آنها نیز می‌توانند پابه‌پای کودکان مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهند.

• کتاب Oxford Phonics World

این کتاب در 5 جلد مختلف به منظور آموزش لغات و کلمات به کودکان توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. این کتاب حتی می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار سایر موارد ذکر شده در بخش کتاب آموزش انگلیسی کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. این کتاب حاوی داستان، شعر و تصاویر جذاب برای کودکان است.

بخوانید تا بیشتر بدانید: بهترین کتاب برای افزایش دایره لغات انگلیسی

به دلیل، دشوار بودن آموزش کودکان در منزل سعی شده در این کتاب به این مورد نیز توجه شود. در نتیجه مجموعه آموزشی برای والدین طراحی شده که با استفاده از آن می‌توانند برنامه آموزش کودکان در منزل را به خوبی انجام دهند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب آموزش زبان کودکان را معرفی کنیم. شما نیز تجارب خود را با ما در بخش دیدگاه درمیان بگذارید. کدام کتاب آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان شما مفیدتر بوده است؟

لیست دوره های آموزشگاه زبان ایرانیان

Tags: مقالات آموزش و تقویت زبان انگلیسی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید